תרופות סבתא לטיפול בדלקת בעיניים – אפשר לטפל גם לבד!

בריאות העין זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבריאות העין!

מה יש לנו בכתבה?
תרופות סבתא לטיפול בדלקת עיניים
תרופות סבתא לטיפול בדלקת עיניים

דלקת עיניים היא תופעה נפוצה יחסית שפוגעת באיכות החיים של מבוגרים רבים אך בהחלט יכולה לפגוע גם בתינוקות, ילדים ומתבגרים. הדלקת יכולה להופיע בלחמית העין, בקרנית, בעפעף או בכל אחד מחלקי העין ולנבוע מגורמים שונים ומגוונים.

בין היתר היא יכולה לנבוע כתוצאה מהרכבה ממושכת של עדשות מגע או משימוש לקוי בעדשות מגע, כתוצאה מדמעת יתר על רקע של חסימת דרכי הדמעות, על רקע של ישיבה ארוכה מול מסך המחשב ועוד.

התסמינים של דלקת עיניים כוללים לרוב רגישות מוגברת לאור, אדמומיות בעיניים, תחושות של כאב, צריבה או עייפות בעיניים, תחושות של גרד בעיניים וכן עלולות להתלוות לדלקת הפרשות מוגלתיות מהעין במידה והדלקת הופיעה על רקע של זיהום חיידקי.

במאמר זה נפרט אודות מספר תרופות סבתא לטיפול בדלקת עיניים ונציין כי ישנה חשיבות עליונה לדווח לרופא העיניים על כל טיפול אלטרנטיבי שבו בוחרים החולים להשתמש כיוון שחלק מהטיפולים עלולים שלא להביא תועלת וישנם גם שעלולים להחמיר את הדלקת, קחו זאת לתשומת לבכם.

חליטות של עשבי תיבול ותה

אחת מהשיטות הידועות ביותר להקלה על דלקות עיניים כרוכה בהכנת תה או חליטה של צמחים כמו נענע או כוסברה. לאחר שהחליטה מוכנה יש לקרר אותה מעט ואז לקחת מעט צמר גפן, לטבול אותו במי החליטה ולהניח אותו על העיניים הדואבות במשך רבע שעה.

על הפעולה יש לחזור כארבע פעמים מדי יום. במידה ומדובר על תה שהוכן מתיונים ניתן להניח את התיונים על העיניים המודלקות לאחר שממתינים מספר דקות שיתקררו על מנת שלא לגרום לכוויה בעפעפיים.

מלפפון קר

מלפפון קר יכול לתרום רבות להקלה על הנפיחות והחום האופייניים לעיניים שסובלות מדלקת. כל שיש לעשות הוא לחתוך מלפפון שיצא מהמקרר לפרוסות רוחביות ולהניח את הפרוסות על העיניים במשך עשר דקות עד רבע שעה מספר פעמים ביום.

בנקודה זו חשוב לציין כי ישנם אנשים שנוהגים לשלב את הפעולה הזו עם מריחה של יוגורט על העפעפיים אך כיום ידוע שמודבר בטעות כיוון שהיוגורט מכיל חיידקים רבים שיכולים להחמיר את הזיהום בעין או ליצור זיהום נוסף ולכן מומלץ להימנע מכך.

חלב ושתן

ישנן אימהות שטוענות כי חלב אם הוא חומר מושלם לריפוי של דלקות עיניים בתינוקות. עם זאת, למרות שרבים לא מודעים לכך, ישנם גם מבוגרים רבים שעושים שימוש בחלב אם לריפוי של דלקות עיניים. טפטוף של חלב אם מסוגל להביא להרגעה של עיניים דואבות וכן בשל תכולת התאים של מערכת החיסון בו מסייע למלחמה בגורם שחולל את הדלקת.

כמו כן ישנם כאלו שדוגלים בטפטוף של מספר טיפות שתן אל תוך העין המודלקת. השתן הוא נוזל סטרילי נקי מחיידקים שידוע כי ניתן להשתמש בו במקרים של עקיצות מדוזה למשל. את אותו אפקט מרגיע ניתן לקבל גם מטפטוף של שתן לעין, זאת לפי הדוגלים בשיטה זו.

קומפרסים פושרים

אחת מהשיטות המקובלות ביותר שמאומצת בחום גם על ידי רופאים מודרניים היא הרתחה של מים וקירור שלהם לטמפרטורה פושרת. לאחר מכן יש ליטול מטלית ולהספיג אותה במים ולהניח אותה על העיניים למשך עשרים דקות. האפקט של המים החמימים מביא להרגעה של העיניים ולמנוחה שלהן. על הפעולה יש לחזור מספר פעמים ביום בהתאם לצורך.

עיסוי עיניים

בקרב תינוקות במקרים רבים הדלקת בעיניים היא תוצאה של שק דמעות חסום שלא קולט אליו את הדמעות וכתוצאה מכך הן מצטברות בעין וגורמות לדלקת אם כתגובה חיסונית לדמעות עצמן ואם על רקע של שגשוג חיידקים בעין. בעזרת הדרכה מקצועית ניתן לבצע עיסוי של שק הדמעות על מנת לפתוח אותו וכך להביא לניקוז הדמעות ולפתרון הבעיה.

סימני אזהרה לסרטן העין
המרכז לבריאות העין

המרכז לבריאות העין מתמחה במתן מידע בתחום בריאות העין, כל מה שרציתם לדעת על בריאות העין במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.