לניקוי עדשות מגע חשיבות עליונה לשמירת בריאות העיניים שלנו!

בריאות העין זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבריאות העין!

מה יש לנו בכתבה?
למה חשוב לנקות את העדשות כמו שצריך?
למה חשוב לנקות את העדשות כמו שצריך?

זיהומי ודלקות עיניים הם תופעות ששכיחות במיוחד בקרב אנשים שנוהגים להרכיב עדשות מגע. ברוב המקרים מדובר על מצבים שניתן היה למנוע על ידי ניקוי נכון של העדשות לפני ההרכבה שלהן על העיניים. במאמר זה נספק לכם מספר כללים לניקוי נכון של עדשות מגע שיסייעו לכם לשמור על הבריאות של העיניים שלכם.

הקפדה על סדר פעולות

הדבר הראשון שיש לעשות לפני ניקוי של עדשות מגע הוא לשטוף את הידיים היטב במים ובסבון כשניתן בהחלט לעשות גם שימוש בחומר קוטל חיידקים. כמו כן יש לציין שהמועד המוצלח ביותר לניקוי של עדשות מגע הוא מיד לאחר ההסרה שלהן מהעיניים וכידוע אין להסיר את העדשות לפני שטיפה יסודית של הידיים.

לאחר שהידיים נקיות יש להסיר את העדשה מהעין ולהניח אותה בתוך כף היד כאשר היא נקייה ויבשה למשעי. לאחר מכן יש לטפטף מספר טיפות של תמיסת ניקוי על העדשה ולשפשף אותה מאוד בעדינות משני הצדדים שלה בעזרת הזרת.

לאחר שלב זה צריך לשטוף את העדשה בתמיסה שמיועדת לשימוש יומיומי באופן היסודי ביותר שניתן ולהניח אותה במחסנית הייעודית בלבד. יש לחזור על הפעולה עם העדשה השנייה ולמלא את המחסנית בתמיסה. את המחסנית מומלץ להשאיר בהישג יד במקום יבש ומוצל.

ניקיון המחסנית

לא רק את העדשות עצמן צריך לשמור נקיות אלא גם את המחסנית שלהן. לאחר ההרכבה של העדשות (בידיים נקיות כמובן) יש לרוקן את המחסנית מהתמיסה שבתוכה ולשטוף את חלקה הפנימי בתמיסה טרייה.

לאחר מכן יש לדאוג לייבוש שלה באוויר ועל פעולה זו יש לחזור בכל יום בקביעות. את המחסנית מומלץ להחליף באחת חדשה מדי חודש עד שלושה חודשים.

שימו לב – חיידקים מתקשים לשגשג בסביבה יבשה ולכן ייבוש איכותי של המחסנית חשוב מאוד לשמירה על מחסנית נקייה מחיידקים.

הערה חשובה

יש להימנע באופן מוחלט משטיפה של העדשה בכל נוזל שאינו תמיסת הניקוי. גם אם העדשה נפלה על הרצפה ואתם מעוניינים לנקות אותה באופן מהיר ומידי, חל איסור מוחלט על ליקוק של העדשה או על שטיפה שלה במי ברז.

גם הרוק האנושי וגם מי הברז מכילים חיידקים רבים מספור שיכולים להיצמד לעדשה וממנה לעבור לאחר ההרכבה לעין ולגרום לזיהום של הקרנית, קחו זאת לתשומת לבכם.

במידה ואתם חוששים שיתעורר הצורך בניקוי של העדשה באמצע היום, הקפידו על נשיאה של תמיסה לניקוי עדשות מגע בתיק.

סימני אזהרה לסרטן העין
המרכז לבריאות העין

המרכז לבריאות העין מתמחה במתן מידע בתחום בריאות העין, כל מה שרציתם לדעת על בריאות העין במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.