דיקור מי שפיר

בריאות העין זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבריאות העין!

מה יש לנו בכתבה?

זוהי בדיקת אבחון טרום לידתי שניתן להשתמש בה כדי לקבוע אם לתינוק יש הפרעה גנטית. זה נעשה על ידי נטילת תאים ממי השפיר ובדיקתם לאיתור חריגות.

בדיקת מי שפיר מתבצעת בין השבוע ה-15 לשבוע ה-18 להריון, לאחר שבדיקת אולטרסאונד מאשרת את גיל ההריון של התינוק. ההליך נעשה בדרך כלל במשרדו של הרופא או במרפאתו, אך ניתן לבצע אותו במרכז ניתוחי חוץ במידת הצורך.

הבדיקה כוללת החדרת מחט לרחם והוצאת מעט מי שפיר באמצעות מזרק. דגימת תאים מנוזל זה מנותחת תחת מיקרוסקופ כדי לחפש חריגות, כגון תסמונת דאון או עמוד השדרה ביפידה.

 

בדיקת מי שפיר היא הליך שבו מי שפיר מופק מהרחם כדי לבדוק אם יש מומים גנטיים

בדיקת מי שפיר היא הליך בו מחדירים מחט דרך דופן הבטן והרחם של האם לתוך שק השפיר כדי לאסוף מי שפיר. לאחר מכן מנתחים את התאים מהנוזל לאיתור הפרעות גנטיות.

הליך זה יכול להיעשות כבר 15 שבועות לתוך ההריון והוא יכול לעזור לזהות כמה הפרעות גנטיות, כולל תסמונת דאון.

תופעות הלוואי השכיחות ביותר של הליך זה הן התכווצויות, דימום נרתיקי ודליפה של מי שפיר מהנרתיק.

בדיקת מי שפיר היא הליך רפואי המשמש לאבחון הפרעות גנטיות ומחלות אחרות בעובר. ההליך כולל החדרת מחט לתוך הרחם, דרך בטן האם ולתוך שק השפיר. כמות קטנה של מי שפיר נמשכת ונשלחת למעבדה לבדיקה.

 

מטרת הליך זה היא לזהות אם יש מומים בעובר או אם יש סיכונים לסיבוכי הריון

זה יכול לשמש לבדיקת הפרעות גנטיות כגון תסמונת דאון, מחלת טיי-זקס או אנמיה חרמשית. זה יכול לשמש גם לבדיקת מומים בצינור העצבי כגון עמוד השדרה ביפידה או אננספליה, מצבי ריאות כגון סיסטיק פיברוזיס או מחסור באלפא-1 אנטי טריפסין, מחלות מטבוליות כגון פנילקטונוריה (PKU) או גלקטוזמיה; הפרעות דם כמו תלסמיה; בעיות אנדוקריניות כמו תת פעילות של בלוטת התריס;

בדיקת מי השפיר היא הליך אבחון טרום לידתי הכולל נטילת דגימה של מי השפיר המקיפים את העובר. הדגימה מנותחת עבור הפרעות כרומוזומליות וגנטיות, כגון תסמונת דאון, ומומים בצינור העצבי.

מטרת בדיקת מי השפיר היא לאבחן מומים עובריים ברחם. זה יכול לשמש כדי לזהות נוכחות של הפרעות גנטיות מסוימות, כגון תסמונת דאון או מחלת טיי-זקס. בדיקת מי שפיר יכולה לשמש גם לאבחון מומים בצינור העצבי (NTD) כגון עמוד השדרה ביפידה או אננספליה.

בדיקת מי שפיר היא הליך רפואי הכולל לקיחת דגימה של מי השפיר שעליו תוכלו ללמוד עוד באתר המרכז לדיקור מי שפיר, המקיפים את התינוק בעודו ברחם. הנוזל מכיל תאים מהתינוק וניתן לבדוק אותו לאיתור הפרעות גנטיות.

הליך בדיקת מי השפיר נעשה בדרך כלל בין שבוע 15 לשבוע 18 להריון, כלומר כאשר איברי התינוק מתפתחים וניתן לבדוק אותם באולטרסאונד.

סימני אזהרה לסרטן העין
המרכז לבריאות העין

המרכז לבריאות העין מתמחה במתן מידע בתחום בריאות העין, כל מה שרציתם לדעת על בריאות העין במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.