זמזום באוזן: הסיבות המודרניות והטיפול המקצועי

בריאות העין זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבריאות העין!

מה יש לנו בכתבה?

טנטון, המאופיין בקולות זמזום באוזן אחת או בשתי האוזניים, יכול להופיע בפתאומיות, ולהטריד עם רמות העוצמה המשתנות שלו. לאחר התייעצות, רופאים מאבחנים לעתים קרובות מצב זה כטנטון, המשפיע על כ-15% מהאוכלוסייה בהתבסס על מקרים מדווחים, אם כי המספרים האמיתיים עשויים להיות גבוהים יותר.

מחקר רפואי מייחס את ההופעה התכופה של טנטון למספר גורמים, כולל הזדקנות, ליקוי שמיעה, חסימות שעוות אוזניים, הצטברות נוזלים באוזן התיכונה או דלקת אוזן חיצונית. בדרך כלל, טיפול בבעיות הבסיסיות הללו יכול להקל על התסמינים, אבל חלק מהמקרים עשויים להיות מאתגרים יותר או אפילו מתמשכים.

זמזום באוזן כתוצאה מסיבות מודרניות

בתקופה האחרונה, רופאים שביצעו בדיקת שמיעה אונליין בקרב ילדים ומבוגרים רבים, מצאו את הקשר בין טנטון וחשיפה נרחבת לקרינה בלתי מייננת הנפלטת ממכשירים שונים כגון:

  • טלפונים סלולריים
  • נתבי Wi-Fi
  • טלפונים אלחוטיים ביתיים
  • ציוד היקפי אלחוטי (עכברים, מקלדות)
  • טאבלטים,
  • גאדג'טים התומכים ב-Bluetooth
  • מסכים אלקטרוניים
  • וקרבה לאנטנות סלולריות, במיוחד אלה מרשתות דור 4 ו-5.

הזינוק של העשור האחרון בשכיחות הטכנולוגיה האלחוטית בכל מקום מעורר חששות לגבי תפקידה הפוטנציאלי בסוגיות בריאותיות שונות. רופאים רבים בארץ מצאו את הקשר בין קרינה לבין תסמיני טנטון, בעקבות דיווחים של אנשים שסובלים מהבעיה, וההקלה שהם חווים כשהם מתרחקים מהמכשירים.

השפעת התזונה על הבריאות וטנטון

הבחירות התזונתיות משפיעות באופן משמעתי על כל היבט של הרווחה, מבריאות גופנית ונפשית ועד לרמות מתח, שמחה, מוטיבציה ואנרגיה.

יש לציין שגם בחירות תזונות לקויות עלולות להשפיע על התפתחות טנטון, מכיוון שצריכת מזונות מעובדים, לא טבעיים, וכאלה שמקורם בבעלי חיים עלולה להוביל לבעיות בריאותיות ואי שקט פנימי, שעלולים לתרום להופעת זמזום באוזן.

הזנחת פעילות גופנית וחשיפה נכונה לשמש

שני גורמים משמעותיים לסיכון לפתח טנטון כוללים פעילות גופנית לא מספקת וחשיפה לא מספקת לאור השמש, מכיוון ששני היבטים אלו חשובים לשמירה על בריאות גופנית ונפשית. מחסור באזורים אלה יכול להגביר את הסבירות למצבים בריאותיים שונים, כולל טנטון.

זיהוי הטריגרים העיקריים של טנטון

לאחר תחילת הטנטון, אמצעים ושינויים יזומים חיוניים לשיפור ולריפוי פוטנציאלי, כך שאם אתם תוהים האם טנטון יכול לעבור, חשוב שתבינו שבחלק מהמקרים, שמבוססים על תצפיות אישיות, אנשים הכחידו את הסימפטומים שלהם באופן מלא או כמעט.

טיפול בזמזום באוזן במכון שמיעה

טיפול בטנטון במרכז למכשירי שמיעה כולל שימוש במכשירי שמיעה המצוידים בתכונות מיוחדות למיסוך טנטון. מטרת המכשירים היא לספק הקלה על ידי יצירת צליל הניתן להתאמה אישית שיכול להסוות או להסיח את הדעת מרעשי הטנטון המעצבנים.

מבחינת אנשים רבים, מכשירי השמיעה משפרים גם את השמיעה ואת איכות החיים הכללית. הגישה מותאמת למצבו וצרכיו הספציפיים של כל אדם, ומציעה אסטרטגיה ממוקדת להפחתת השפעת זמזום באוזן.

סימני אזהרה לסרטן העין
המרכז לבריאות העין

המרכז לבריאות העין מתמחה במתן מידע בתחום בריאות העין, כל מה שרציתם לדעת על בריאות העין במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.