האם אפשר לטוס לאחר ניתוח קטרקט?

בריאות העין זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבריאות העין!

מה יש לנו בכתבה?

כאשר שואלים האם אפשר לטוס לאחר ניתוח קטרקט, התשובה צריכה להינתן בהתאם לסוג ההליך הספציפי שעברתם. בשורות הבאות, נעבור על המידע הכרוך בעניין, נבין מס' דגשים לגבי טיסה לאחר ניתוח קטרקט ועוד.

כמה מילים על ניתוח קטרקט

ברוב רובם המוחלט של המקרים, לא ניתן לחזור מיידית לשגרה מלאה לאחר ניתוח קטרקט. לכל הפחות, יש להמתין מספר ימים עד שבועות עד שהראייה שלכם תתאושש לחלוטין. בהתאם לכך, ישנן פעילויות מסוימות אשר עלולות להגביר את לחץ הדם באזור הצוואר והפנים, מה שבתורו עשוי להחמיר מצבים רפואיים שונים, לרבות קטרקט.

בהקשר הזה של הדברים, ידוע כי לחץ האוויר במהלך טיסה נעשה גבוה יותר, מה שכמובן עלול להשליך ישירות על העיניים, ובפרט – על העיניים לאחר ניתוח קטרקט. לכן, רגע לפני שמבררים לגבי ביטוח נסיעות לחו"ל לפי מצב רפואי קיים כזה או אחר, חשוב לדבר עם הרופא, להבין מה מותר ומה אסור ולקבל את האישור הרפואי הנדרש לטיסה.

אפשר לטוס לאחר ניתוח קטרקט?

לשאלה: האם אפשר לטוס אחרי ניתוח קטרקט? – התשובה היא בד"כ כן, אם כי נדרשת תקופת המתנה מסוימת לפני שניתן לקבל את אישור הרופא לכך. לכן, בשלב הראשון חשוב לבדוק את מצב כשירותכם לטיסה, זאת תעשו מול הרופא שלכם. כמו כן, בין אם מדובר על מצב רפואי כזה או אחר, תמיד חשוב להביא אתכם את כלל המסמכים הרלוונטיים אשר קשורים במצבכם הרפואי.

כמו כן, במידת הצורך, יש לדווח לחברת התעופה כי עברתם את ההליך בתאריך X וכי המלצות הרופא שלכם מאשרות לכם לטוס. בנקודה זו חשוב לציין את הדבר הבא: אם אתם חווים חלילה דימום, נפיחות או כאבים לאחר ההליך, הרופא שלכם בד"כ יהיה עשוי להמליץ לכם להמתין לפני שאתם עולים על המטוס.

כמה טיפים לטיול בטוח אחרי ניתוח עיניים

לאחר שדיברנו על טיסות אחרי ניתוח קטרקט, עולה השאלה הבאה: האם אפשר לטוס אחרי ניתוח עיניים? – התשובה היא כן, אבל תלוי על איזה סוג ניתוח מדובר. מאוד תלוי בסוג הניתוח שלכם, מכיוון שחלק מהניתוחים מצריכים תקופת החלמה ארוכה ומפוקחת יותר. לצורך העניין, אם מדובר על הליך לייזר להורדת משקפיים, לעיתים מומלץ להמתין מס' שבועות ועד מס' חודשים לפני שעולים על טיסה. כדי להנות מטיול בטוח, אנו ממליצים לעקוב אחרי הטיפים הבאים:

  • לקיחת תרופות כמתוכנן תמיד חשובה, במיוחד אחרי הליכים ניתוחיים.
  • חשוב להשתמש בטיפות עיניים כפי שהרופא שלכם הורה לכם.
  • אם אתם חלילה מרגישים לא טוב בזמן הטיסה, פנו לאחת מהדיילות במיידי.

בסיכומו של דבר, אם עברתם לאחרונה ניתוח עיניים או ניתוח קטרקט, חשוב להתייעץ עם הרופא שלכם לפני שאתם מחליטים לעלות על מטוס. כך תוכלו למנוע ולמזער את הסיכונים השונים הכרוכים בטיול שלכם.

ניתוח

סימני אזהרה לסרטן העין
המרכז לבריאות העין

המרכז לבריאות העין מתמחה במתן מידע בתחום בריאות העין, כל מה שרציתם לדעת על בריאות העין במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.