כך תתאימו את עדשות המגע הנכונות לכם

בריאות העין זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבריאות העין!

מה יש לנו בכתבה?

אנשים רבים זקוקים לעזרים בראייתם, בין אם מדובר במשקפי ראייה ובין אם מדובר בעדשות. כיום יש רבים המעדיפים דווקא את השימוש בעדשות המגע משום שהן נוחות יותר ואסתטיות. אך האם כל אדם יכול להרכיב עדשות בתוך עיניו? האם יש חשש שהן יכולות לפגוע בעיניים והאם חייבים להשתמש בהן על בסיס יום־יומי? ובכן, כיום יש סוגים רבים של עדשות שונות שיכולות לשמש כפתרון לכל סוג של בעיה, למשל, אנשים אשר מתקשים לראות לטווח רחוק, או כאלו המתקשים בקריאה של אותיות קטנות ואפילו יש עדשות עבור אנשים שיש להם צילינדר. חשוב להשתמש בהן לפי ההוראות כאשר הטיפול הנדרש עבורן קל ופשוט. ישנן כאלו שאינן מצריכות טיפול על בסיס יום־יומי כלל. זכרו כי התאמתן של עדשות חייבת להיעשות על ידי רופא עיניים או אופטומטריסט ויש להתאימן אליכם באופן אישי.

 

איזה סוגים של עדשות מגע קיימים?

ישנם מספר סוגים שונים של עדשות מגע. את התאמתן יש לעשות לפי קריטריונים שונים כגון: סוג הבעיה שבגינה אתם זקוקים לעדשות, הצרכים האישיים שלכם, אורח החיים שאתם מנהלים למשל אם אתם ספורטאים, הגיל והשפעתו על הראייה שלכם ועוד. העדשות שאתם רוכשים צריכות לתת מענה מקיף לכל בעיה שתציגו תוך התחשבות בפרמטרים האישיים של מבנה העין שלכם כגון: הקוטר, הקימור, אם אתם סובלים מיובש בעיניים, עיצוב וכמובן בחירה אישית. הבה נסקור ביחד את סוגי העדשות הקיימות:

  • עדשות מגע יומיות הן עדשות רכות שמיוצרות מג'ל לח. את העדשות הללו יש להחליף בכל יום והן מיועדות עבור בעיות של ראייה לטווח קרוב ורחוק. לאחר תום השימוש בהן יש להסיר אותן מהעיניים ולזרוק לפני שאתם רוחצים את פניכם בערב. למוחרת תרכיבו זוג חדש.
  • עדשות מגע דו־שבועיות הן עדשות המיועדות לפרק זמן של שבועיים, כאשר יש להקפיד על ניקיונן היטב, לחטא אותן ולשמור אותן בתוך תמיסה ייעודית על פי ההוראות. גם עדשות אלו מעניקות פתרון הולם למגוון רחב של בעיות ראייה.
  • עדשות מגע חודשיות הן עדשות שמחליפים אותן פעם אחת בחודש. בסופו של כל יום יש להסיר אותן ולחטא היטב בתוך התמיסה עד הפעם הבאה שאתם מרכיבים אותן. עדשות אלו מתאימות גם כפתרון לבעיות ראייה שונות וגם לאנשים שיש להם בעיות צילינדר.
  • ישנן גם עדשות מגע אשר ניתן להשתמש בהן עד שישה חודשים.
  • עדשות מגע צבעוניות – ניתן להרכיב לשם יופי וגם לבחור שייתנו מענה לתיקון ראייה לקרוב או לרחוק.
  • עדשות מולטיפוקל הן עדשות נפוצות מאוד משום שהן מהוות פתרון לאנשים שיש להם בעיות גם ברוחק וגם בקוצר בראייה סימולטני. עדשות המולטיפוקל נותנות מענה לשתי הבעיות גם יחד.
  • עדשות ספריות הן עדשות שהעיצוב שלהן הוא כדורי. הן מעניקות ראייה טובה יותר לאלו הסובלים הן מקוצר ראייה והן מרוחק ראייה. כמו כן ישנן עדשות א־ספריות אשר אינן מעוצבות באופן כדורי, ויש להן שני צירים שונים, הכוונה היא שכל עדשה נותנת מענה לכל עין, כך אנשים הסובלים מצילינדר יכולים להרכיב את העדשות הללו בעין אחת והשנייה להרכיב עדשה עם מספר.
  • בנוסף, ישנם עוד סוגים של עדשות מגע לבעיות ראייה שונות אשר ניתן להתאים אותן לכל אדם באופן פרטני לאחר שהאופטומטריסט או רופא העיניים מבצעים בדיקה ומחליטים על מרשם לעדשות מגע.

 

היכן ניתן לקנות עדשות מגע?

את עדשות המגע תוכלו לקנות באתרי האינטרנט השונים אשר יש להם זיקה לתחום העיניים וגם בחנויות השונות שבהן יש משקפי ראייה.

סימני אזהרה לסרטן העין
המרכז לבריאות העין

המרכז לבריאות העין מתמחה במתן מידע בתחום בריאות העין, כל מה שרציתם לדעת על בריאות העין במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.