מה זה דלקת וכיצד למנוע אותה?

בריאות העין זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבריאות העין!

מה יש לנו בכתבה?

במציאות של ימינו כל אחד חושב על דלקת בצורה קצת אחרת בהתאם לניסיונו האישי. לפני שמטפלים בדלקת מסוימת חובה להבין את משמעותה ואת הסיכונים הכרוכים בה. זה שאינכם מבינים את המשמעות, זה לא אומר שתוכלו לוותר מלטפל בה או להתעלם ממנה. הסיכונים הכרוכים בהתעלמות או בהיעדר טיפול עשויים לעלות לכם ביוקר כאשר בוחנים את העתיד. לשמחתכם החלטנו להרים את הכפפה כדי להסביר מה זה דלקת ואיך בכלל ניתן לטפל בה. אם זוהי הפעם הראשונה שהדלקת מטרידה אתכם, מוטב כי תגיעו מוכנים עם תובנות חד משמעיות. כמובן שבכל פעם יהיה עליכם לבחור את דרך הפעולה המתאימה לפי סוג הדלקת. אל תפעלו בצורה קבועה מראש כי היא עשויה להיות פחות אפקטיבית בהתאם למצב.

 

מהי דלקת?

דלקת היא תגובה של הגוף שנובעת מפלישה של גוף זר כזה או אחר. השאיפה עם היווצרות הדלקת תהיה להצליח להתמודד עם אותה פלישה בצורה המיטבית. הבעיה היא שהדלקת מביאה איתה לסימפטומים לא נעימים אותם חובה להכיר. אם אתם סובלים מדלקת לא יהיה קשה שלא להבחין בה. במרבית המקרים הדלקת מביאה איתה תחושת כאב יחד עם אדמומיות וסימנים נוספים. דלקות יכולות להופיע בברך, בחניכיים, ביד, בשרירים ובכל מקום אחר שעולה לכם לראש. המטרה כמובן תהיה לזהות את סוג הדלקת, ולהבין כיצד יהיה הכי נכון להתמודד איתה. שחיקת סחוס בברך כתוצאה מדלקת תדרוש טיפול שונה לעומת דלקת חריפה באזור החניכיים.

 

מדוע לטפל בדלקת?

יש כאלה שיוצאים מנקודת הנחה כי יהיה אפשר להשאיר את הדלקת בדיוק כפי שהיא. הקביעה הזו אינה נכונה מכיוון שהשארת הדלקת במצב הקיים עשויה רק להניב בעיות. הבעיה העיקרית תופיע בסיטואציה בה המצב יחמיר ותחושת אי הנוחות תהפוך להיות גדולה פי כמה. בו בזמן הטפל יכולה רק להחמיר, נדיר מאוד לשמוע על דלקות שנעלמות סתם מעצמן. לכן אם בא לכם להפסיק את הכאב, ולמנוע מהדלקת להתפשט חובה עליכם לטפל בה. תוכלו לפנות לרופא המתאים בהתאם לאזור בו הופיעה הדלקת שאיתה אתם מתמודדים. בסופו של יום תוכלו לראות איך המציאות חוזרת לקדמותה ככל שעוברים הימים.

 

איך מטפלים בדלקת?

לכל דלקת יהיה את המענה שלה, מוטב כי לא תקבלו החלטות על דעת עצמכם. מה שאנו מציעים לכם לעשות זה לקבל ייעוץ מאיש מקצוע שחי ונושם את התחום הזה, למשל פרופסור אמיר הרמן. רופא שמכיר את האזור בו הופיעה הדלקת ידע איך לטפל בה בצורה המיטבית. הדרך הנפוצה להתמודד עם דלקות באזורים שונים בגוף תהיה באמצעות אנטיביוטיקה. לאנטיביוטיקה יש את היכולת להגיע אל הגורמים להיווצרות הדלקת ולהעלים אותם כלא היו. בו בזמן מנוחה שכולל היעדר פעילות תוביל גם היא את השיפור הנדרש במצב. אל תגרמו לעצמכם להרגיש כי הדלקת היא זאת שמכתיבה מה תעשו ואיך יראה היום שלכם.

 

איך מונעים דלקות?

לא תמיד תהיה לכם היכולת למנוע את הופעת הדלקת הבאה שהולכת להטריד אתכם. בחלק גדול מהמקרים הדלקות מגיעות ללא כל התראה מוקדמת וללא שום סימן מקדים. כדי שתוכלו להתמודד עם הדלקת יהיה עליכם להיות באופן עקבי עם האצבע על הדופק. תרצו לראות כי אתם מבחינים בכל הסימנים הקטנים המעידים כי משהו משתנה. בו בזמן ניתן לאכול בצורה בריאה ולחזק את הגוף כדי למנוע חדירה של גופים לא רצויים. כל פעולה מהסוג הזה תוביל אתכם עוד צעד אל עבר העלמת הדלקת ומניעת התפשטותה כאשר בוחנים את השורה התחתונה.

סימני אזהרה לסרטן העין
המרכז לבריאות העין

המרכז לבריאות העין מתמחה במתן מידע בתחום בריאות העין, כל מה שרציתם לדעת על בריאות העין במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.