עפעפיים נפולות – למה זה קורה ודרכי התמודדות

בריאות העין זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לבריאות העין!

מה יש לנו בכתבה?

סובלים מתופעת עפעפיים נפולות? אתם לא לבד! הגיל עושה את שלו גם באזור העפעפיים, מה שבא לידי ביטוי במה שמכונה "המראה העייף", כזה שהוא בדיוק ההיפך ממראה צעיר ורענן שחושף עיניים גדולות, מבריקות ופקוחות לרווחה.

מהן הסיבות לעפעפיים נפולות וכיצד ניתן לטפל בכך ולהחזיר את הזמן לאחור? הישארו עימנו ותבינו הכל.

 

עפעפיים נפולות – למה זה קורה?

חישבו לעצמכם כמה פעמים בחייכם העפעפיים שלכם עולות ויורדות ולאילו מפגעים הן חשופות לאורך הזמן – קרינת השמש ושל מסכים למיניהם, מזהמים חיידקיים, פטרייתיים וויראליים, נזקי עישון וכמובן, הגיל המתקדם. 

עפעפיים נפולות הן למעשה מצב שנגרם עקב התבטאות של כל מה שציינו וליצירת מראה עייף, כאשר העפעפיים צונחות ומכסות חלק מהעיניים, לעיתים עד אמצע קו האישונים.

מבחינה קלינית, הצניחה הזו בעפעפיים באה לידי ביטוי ראשית כל עקב ניוון של שרירים שמחזיקים פחות טוב את עור העפעפיים ובנוסף גם בשל הצטברות של שומן בתחתית העפעפיים, מה שמכביד עוד יותר על אותם השרירים.

מעבר לזאת, גם תהליכי דלדול במסת העצם של ארובת העין גורמים להיווצרות עודפי עור שכעת מכבידים אף הם על השרירים, כך שהעפעפיים פשוט צונחים.

 

עפעפיים נפולות – הגישה הניתוחית

הגישה הניתוחית לטיפול בבעיית עפעפיים נפולות שמורה למקרים הקשים יותר, בהם עור העפעפיים צנח בצורה משמעותית כך שהוא מפריע לשדה הראייה התקין של האדם הסובל מכך. בנוסף, אפשרות זו מהווה לעיתים חלק מניתוחים אסתטיים נרחבים יותר כגון מתיחת פנים. 

ניתוח להרמת העפעף כולל ביצוע חיתוכים בעור העפעף העליון (לאורך קו הריסים), ניקוז והוצאה של מצבורי שומן עודפים, מתיחה של העפעף על ידי חתכים אנכיים והוצאת עודפי עור והידוק טוב יותר של צידי העפעף אל השרירים האוחזים אותו.

המטרה היא לא להוציא יותר מדי רקמה, על מנת שלא ייווצר חלילה מראה שאינו טבעי, עם עפעפיים שמורמות יתר על המידה. הניתוח מתבצע בדרך כלל בהרדמה כללית, נמשך על פני שעה וכולל תקופת החלמה של מספר ימים. 

 

הגישה הלא ניתוחית לטיפול בעפעפיים נפולות

בדיוק כמו סוגי ניתוחים אחרים, גם לניתוח באזור העפעפיים ישנם חסרונות שקשורים לתופעות לוואי, דימומים ותוצאות שלא תמיד תואמות את התכנון המקורי. לכן רבים רוצים לדעת האם ניתן להרים את העפעפיים גם ללא ניתוח? התשובה היא שבהחלט כן.

 

ישנן מספר שיטות להרמת עפעפיים נפולות ללא ניתוח:

  • בוטוקס – בדיוק כפי שמשתמשים בחומר זה להעלמת קמטים, הבוטוקס מתאים גם להעלמת עפעפיים נפולות. בוטוקס מוזרק אל קבוצות שרירים בצידי העיניים, מעל הגבות ואפילו בחלק העליון של העפעפיים. באופן זה השרירים נרפים מעט והעפעפיים מורמות כלפי מעלה. מידע על מחירי הטיפול אפשר למצוא כאן.
  • גלי רדיו – לגלי רדיו בתדרים מסוימים יש את היכולת לעודד את רמות העור לייצר יותר קולגן ולמתוח את העור, מה שעוזר בהרמת עפעפיים נפולות. הטיפול מבוצע באמצעות מכשיר שפולט את אותם גלים, כאשר לעיתים גם מתבצע שימוש במחטים זעירות שאף הן גורמות לחידוש עור העפעפיים ומתיחתו כלפי מעלה.
  • פלזמה – טיפול המבוסס על אנרגיית הפלזמה, שגורמת לחימום של רקמת העור, כיווץ של השכבות העמוקות של העור והרמת העפעפיים. פעולה זו גם ממריצה את העור בעפעפיים לייצר יותר קולגן ואלסטין, חומרים שחיוניים למתיחת העור ומניעת נפילתו כל מטה.

כך או כך, אין סיבה שתישארו עם עפעפיים נפולות ומראה העייף, לא משנה מהו גילכם. חפשו קליניקה מובילה שמתמחה בטיפולים הקשורים בכך והשיגו לעצמכם את המראה החיוני והצעיר בחזרה.

ניתוח להרמת העפעף

סימני אזהרה לסרטן העין
המרכז לבריאות העין

המרכז לבריאות העין מתמחה במתן מידע בתחום בריאות העין, כל מה שרציתם לדעת על בריאות העין במקום אחד. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.